Nuffnang Ads

Saturday 24 May 2014

Singapore Chicken Rice

Assalamualaikum.

Ehem. Pernah dengar Singapore Chicken Rice / SCR? Kalau tak silap kat Sarawak je ada.. Saya bukan pergi Singapore. Eheh. Makan kat Sibu je. Ni memang tempat favourite kitorang sefamily la. Kalau hujung bulan g sini, celebrate birthday kat sini, malas masak, makan sini. Nah. Restoran yang servis nya cepat, menu banyak pilihan & harga pun berpatutan. Rasa pulak? Mesti la sedap. Kalau bab makan saya ni memang picky eater. Susah nak cari apa yang saya makan tapi saya boleh habiskan. Paham tak? HE. Ye, saya ni muatan kecik je, tapi kalau makanan tu betol-betol sedap memang berjaya la saya habiskan. 

Ha. Contohnya macam kat SCR ni. Antara menu yang ada of course la nasik ayam kan? Memang sedap dengan sambal pedas nya. Ada mi goreng mamak, nasik goreng ayam, sayur paku belacan, baby kailan in oyster sauce dan banyak la lagi masakan tempatan lain. Kalau nak makanan ringan-ringan je pun ada. Nugget, fries, fishball, macam-macam la.

Tapi, saya kalau datang sini, memang satu je saya order. Kecuali kalau da lewat malam memang da abis la yang saya suka ni. My all time favourite! Chicken Chop! Ye, saya memang hantu Chicken Chop! Tapi yang sedap je la. He. Kat Sibu ni, kat SCR je saya makan Chicken Chop tau. Pernah try tempat lain tapi hampa -_-. Haha. Memang sedap sangat dengan blackpepper sauce nya, portion pulak memang besar! But do believe me, saya abiskan tau! 


Harga RM 16++ Ni da mula makan baru ingat nak ambik gambar. Haha. Korang kalau datang jalan-jalan kat Sarawak, cuba la singgah kat SCR. Ni antara menu yang saya recommended. Gambar menu lain, next entry la ye. Tak terambik sebab lapar da. haha.

Till then. Thank you for reading =)

6 comments:

Nuriesya Nadia said...

Errmm sedapnya nampak. :D

Unknown said...

memang sedap =p kalau nanti nadia ada jln2 ke sarawak bole try carik scr ye.

Umi Nazrah said...

salam singgah. ya Allah, penuh pinggan ye dak. kalau yg biasa2 ni, takdanya nak penuh pinggan cenggitu :D

nor_farihan said...

nampak sedap hehe...

Cekelatmanih (Bufy Achik) said...

Aah.. haritu pergi Sarawak, my friend bawak pergi makan di SCR, dekat Sibu.. Sedaapp.. Highly recommended :)

Unknown said...

salam @umi :kann..portion dia mmg besar.. =)puas ati mkn..

@farihan : nmpk sedap, rasa pn mmg sedap;)

@bufyachik : dah cb ek?sdap kn??servis pun cepat.. klu kt sibu ni da ada 5 francais scr..